menu Programma

Kruisbestuiving met Susies Haarlok en Naturalis

In de aanloop naar de voorstelling GROEI gaan we tijdens online sessies met Naturalis wetenschappelijk de diepte in

word nu veenfriend

Online kruisbestuiving-sessies
In de aanloop naar de Veenproef GROEI en de voorstelling GROEI gaan we tijdens online sessies met Naturalis wetenschappelijk de diepte in en op jacht naar inspiratie en wijsheid.
Je kunt de online sessies gratis bijwonen.
Aanmelden doe je door een mailtje te sturen naar info@susieshaarlok.nl en dan krijg je de link toegestuurd.

Eerste online sessie: maandag 18 januari van 15.00-16.00 uur
Voor de eerste kruisbestuiving tussen de makers en wetenschappers gaat Susies Haarlok in gesprek met prof. dr. Biesmeijer (wetenschappelijk directeur Naturalis) en zijn onderzoeksteam over: De Bij.
Onderwerpen die voorbij komen zijn: de bij als levensvorm, het sociale leven van bijen, het belang van de bij voor de mens.

Tweede online sessie: datum n.t.b.
Voor de tweede kruisbestuiving tussen kunst en wetenschap gaat Susies Haarlok in gesprek met prof. dr. Renema over het Cambrium. Het Cambrium is een geologisch tijdvak (542-488 miljoen jaar geleden) waarin een gigantische diversiteit aan fossielen van meercellige organismen is gevonden. In de miljarden jaren hiervoor kwamen alleen eencelligen en hele simpele organismen zoals sponzen voor. Over de precieze oorzaak van de plotselinge toename (‘explosie’) van nieuwe soorten wordt getwist. Wat vaststaat is dat dieren voor het eerst actief begonnen te bewegen, te paren en elkaar te bejagen. Dit zorgde voor een enorme evolutionaire wapenwedloop waaruit de meest bizarre wezens ontstonden, die uiteindelijk massaal zijn uitgestorven.

Cookies & Privacy

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in onze privacy statement.

Cookies & Privacy

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in onze privacy statement.

  • Bezoekersstatistieken, websitebezoek en gebruik wordt gemeten en gebruikersgegevens worden anoniem verzameld.

  • Gegevens worden gebruikt om een reeks advertentieproducten te leveren van externe adverteerders. Dit maakt delen en liken via social share buttons mogelijk.

  • Bij interactie met advertenties slaat Google gegevens op om conversies en klikgedrag bij te houden.

De instellingen zijn opgeslagen.