menu Programma

Bloemen voor Niemand heet Rozenhart

"Een verrassend en vrolijk theaterfeest" en wat de pers op Oerol verder schreef over Niemand heet Rozenhart.

word nu veenfriend

Niemand heet Rozenhart in de pers:

"Niemand heet Rozenhart gaat over het toe-eigenen van vermogen, vriendschap en liefde. Zoals de gemeenschap probeert de nalatenschap van de oude man te bemachtigen, probeer de jongen zich haar liefde toe te eigenen. In een wereld van onbeschaamde opportunisten, halfslachtige principes en vermeende vriendschap, probeert iedereen te bedenken waar hij of zij nu eigenlijk recht op heeft." Theaterkrant

"Zowel tekst als regie zetten expliciet in op chaos en ontregeling en vermijden verstilling. Dat gevoel van zoeken naar intimiteit en verbinding in een wereld waar je geen grip op krijgt en waar houvast voortdurend tussen je vingers doorglipt, wordt daardoor treffend invoelbaar gemaakt" Theaterkrant

“Als er een festival-award zou bestaan voor meest hysterische vormgeving zou deze voorstelling hem absoluut winnen. Tussen een met goudpapier ingepakte rollator, attributen uit een fastfoodrestaurant en fluoriscerende outfits ontvouwt zich het verhaal rond een meisje" NRC

"Een snackhoek, een woonkamer, een podium, een basket - verder ongebruikt - en kostuums in alle denkbare kleuren en vormen: het leven is een schreeuwpartij en wie niet meedoet is de klos. Dat laatste geldt het meisje Rozenhart, van wie de vader is gestorven en zij als enige recht heeft op de erfenis, wat haar omgeving niet pikt. Ze vecht voor haar onafhankelijkheid, de meute zet haar onder druk, en ook de rechter wordt geschoffeerd als deze haar gelijk geeft.

Het is een heftige, maar ook komisch en muzikaal getrokken parallel met de werkelijkheid, waarin de grote smoel de macht wil. Een wereldverbeterende jongen moet er net zo aan geloven in deze vijandige atmosfeer. Koos Terpstra schreef de messcherpe tekst over de strijd van het individu tegen de rest. Joeri Vos goot die tekst ook nog eens in een bizarre vorm, met dat bijpassende decor en de nóg absurdere kostumering van Sandra Kaas." Dagblad van het Noorden

“Er zijn volop catchy muzikale acts en extravagante personages, zoals een vlezige ‘oermoeder’ (Phi Nguyen), een dominante jager (Sharlee Daantje), of principiële boer (Jacobien Elffers).” NRC

Foto: Isabelle Renate la Poutré

Cookies & Privacy

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in onze privacy statement.

Cookies & Privacy

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in onze privacy statement.

  • Bezoekersstatistieken, websitebezoek en gebruik wordt gemeten en gebruikersgegevens worden anoniem verzameld.

  • Gegevens worden gebruikt om een reeks advertentieproducten te leveren van externe adverteerders. Dit maakt delen en liken via social share buttons mogelijk.

  • Bij interactie met advertenties slaat Google gegevens op om conversies en klikgedrag bij te houden.

De instellingen zijn opgeslagen.